Kundservice / Order & Betalning

Andra frågor

Andra frågor (swipe)

FAQ Order & betalning

Hittar du inte svaret på din fråga? Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss.

Vilka betalningssätt erbjuder ni?

Vi erbjuder idag 3 olika betalningsalternativ:

1. Betala med kort
2. Betala med DIBS faktura

 

VISA och MASTERCARD

Du kan betala med VISA och Mastercard. Beloppet dras från ditt konto först när vi har skickat ditt paket.

DIBS Faktura

Du kan enkelt, säkert och flexibelt välja att betala med DIBS faktura. Fakturan skickas till din registrerade e-postadress från DIBS.

  • Få hem dina varor innan du betalar
  • 14 dagars betalningsfrist
  • Dela upp din betalning i en takt som passar dig
  • Enkelt och säkert
Villkor
  • Väljer du att betala med DIBS faktura så skickas din faktura via e-post.
  • Fakturan ska betalas inom 14 dagar och fakturaavgift tillkommer.
  • Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad.
  • Fakturan betalar du till arvato Finance AB som är DIBS samarbetspartner. arvato Finance genomför en sedvanlig kreditkontroll och för privatpersoner sker leverans endast till folkbokförd adress.
  • Köparen ska vara 18 år gammal.
Dela upp din betalning

Vi erbjuder också möjligheten att dela upp betalningen med DIBS Faktura i samarbete med Arvato Finance AB. På fakturan som du erhåller, kommer du kunna se ett lägsta belopp som kan betalas vid första tillfället. Fullständig information om hur delbetalningen fungerar och villkor för tjänsten kan du läsa om här: www.dibsfaktura.se/delbetalningsvillkor

För mer information om DIBS Faktura besök: www.dibsfaktura.se.
Har du ytterligare frågor eller funderingar, får du gärna ringa till DIBS 08-527 525 25 mån-tors mellan 9.00 – 17.00  fredagar 9.00-16.00

Var är min faktura?

Din faktura skickas till dig från DIBS per e-post.
Du har 14 dagars betalningsfrist från att du har mottagit din faktura. Du kan även ansöka om delbetalning genom DIBS. 

För frågor gällande din faktura, vänligen kontakta DIBS direkt:
www.dibsfaktura.se.
Har du ytterligare frågor eller funderingar, får du gärna ringa till DIBS 08-527 525 25 mån-tors mellan 9.00 – 17.00  fredagar 9.00-16.00.

Var är min orderbekräftelse?

Du får en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett vid registrering nästintill direkt efter att ditt köp har godkänts.

Om du ej mottagit din orderbekräftelse kort efter att du lagt din order, kan det betyda att något gått fel med ditt köp evt. kan det ha skett något med mail utskicket.

Vänligen kontakta oss om du inte mottagit din orderbekräftelse efter ett köp. Mejla oss på: webshop@shp-as.no

Jag har fått två eller fler orderbekräftelser trotts att jag endast beställt en gång

Om du har fått två eller fler orderbekräftelser till din inkorg trotts att du endast lagt en beställning hos oss, så är det troligtvis ett fel i vårt mejlsystem.

När detta fel uppstår, tas betalning från dig emot endast en gång. Du bör kunna se i din internetbank att beloppet står reserverat endast en gång. 

När ordrar är identiska och detta fel uppstår, så makulerar vi alla ordrar förutom en. Du kan gärna kontakta oss om du känner dig osäker. Om vi inte redan hunnit kontakta dig.

Det går inte att genomföra min betalning?

Om betalningen ej går att genomföra, vänligen kontrollera:

  1. Att du använder ett kort som är godkänt hos vår betalningspartner
  2. Att din internetanslutning är bra
  3. Att alla uppgifter stämmer så som postnummer, personnummer och liknande

Om betalningen fortfarande inte går att genomföra, vänligen kontakta oss via mejl: webshop@shp-as.no.

Jag önskar att handla som företagskund. Hur gör jag?

Vi erbjuder per idag endast faktura mot privatkund där man lägger in sitt personnummer. Om du har ett företagskort, så går det bra att lägga in företagsnamn och kontaktperson, så kommer ditt företagsnamn att stå på din orderbekräftelse från oss.

Om du inte har möjlighet att betala med kort, så rekommenderar vi dig att ta kontakt med en återförsäljare.

Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation ändå?

Det kan i sällsynta fall ske en reservation på ditt bankkonto även om det uppstod ett fel vid betalningstillfället. Denna släpps i så fall inom 1-5 bankdagar. 

Inga betalningar, kort eller faktura, debiteras innan varor är skickade från vårt lager. Det blir av säkerhetsskäl alltid skapat endast reservationer.

Kan jag ändra eller ta bort min order?

Vi kan ändra eller ta bort varor ur din order om den inte hunnit bli behandlad av vårt lager. Kontakta oss då genast på webshop@shp-as.no

Kan ni lägga till produkter i min order i efterhand?

Nej, vi kan inte lägga till produkter manuellt i efterhand av din order. Detta beror på att vi som företag inte har hand om betalningen. DIBS sköter allt gällande kort- och faktura betalningar och därför kan vi inte fakturera dig som kund i efterhand. 

Du behöver därför antingen kontakta oss för att makulera en order, förutsatt att den inte redan är skickad, eller lägga en till beställning på de varor du glömt.

Jag har köpt en ny maskin. Hur registreras min garanti?

Om du har köpt din maskin hos en återförsäljare, så är det din återförsäljare som registrerar garanti och du erhåller ett garantibevis på e-post eller som utskrift.

Har du däremot köpt en maskin från oss, så registrerar vi garanti och skickar till dig per e-post.

Jag har köpt en maskin från en återförsäljare, men fortfarande inte mottagit den?

Vänligen kontakta den återförsäljare där du har köpt din maskin.

Jag önskar att handla åt en skola. Hur gör jag?

Vi erbjuder per idag endast faktura mot privatkund där man lägger in sitt personnummer. Om du har ett företagskort, så går det bra att lägga in skolans namn och kontaktperson, så kommer skolans namn att stå på din orderbekräftelse från oss.

Om din beställning gäller symaskiner, rekommenderar vi att ta kontakt med en återförsäljare för att få snabb service och support.

En eller flera produkter saknas i mitt paket

Om en eller flera produkter saknas i ditt paket, behöver du kontakta oss via kontaktformuläret nedan.

Uppge vilka produkter som saknas samt ditt ordernummer. Du hittar ditt ordernummer i orderbekräftelsen du fick vid köpet per e-post. Om du inte kan hitta din orderbekräftelse, vänligen uppge ditt fulla namn samt e-postadress.

Jag har mottagit en felaktig eller skadad produkt

Om du har mottagit en felaktig eller skadad produkt, behöver du kontakta oss genom att använda kontaktformuläret nedan.

Uppge en kort beskrivning av ditt ärende, samt ditt ordernummer som du hittar på din orderbekräftelse. Om du inte hittar din orderbekräftelse, vänligen uppge ditt fulla namn samt e-postadress.

Maskinen jag vill beställa finns ej i lager. När får ni in den igen?

Under året 2020 har det varit en enorm förfrågan av symaskiner. Eftersom vi inte har möjlighet att ta emot förhandsorder, rekommenderar vi dig att kontakta din lokala återförsäljare.

Våra varor skickas från fabrikerna i Japan, Thailand och Taiwan. Detta innebär att vi har en leveranstid på någon till några månader. Väder och oförutsedda händelser kan även uppstå. Vi ber dig därför att skriva in din e-postadress på produktsidan för den vara du är intresserad av. Du kommer då att få information direkt till din inkorg när produkten finns åter i lager. Du kan läsa mer om oss och våra produkter här.

Varan jag vill beställa finns ej i lager. När får ni in den igen?

Om en vara du är intresserad av inte finns i lager hos oss, rekommenderar vi dig att kontakta din närmaste återförsäljare för aktuell lagerstatus i butik.

Våra varor skickas från fabrikerna i Japan, Thailand och Taiwan. Detta innebär att vi har en leveranstid på någon till några månader. Väder och oförutsedda händelser kan även uppstå. Vi ber dig därför att skriva in din e-postadress på produktsidan för den vara du är intresserad av. Du kommer då att få information direkt till din inkorg när produkten finns åter i lager. Du kan läsa mer om oss och våra produkter här.

Är mina produkter reserverade när jag har lagt dem i kundvagnen?

Nej, produkter i din varukorg är inte reserverade. Du behöver genomföra ett köp för att säkra dig en vara.

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord kan du enkelt efterfråga ett nytt genom att klicka på “glömt lösenord”. Då skickas en länk till din uppgivna e-postadress där du kan ändra till ett nytt lösenord.

Kontakta oss gällande order och betalning