Vi erbjuder 5 års garanti på våra maskiner. Om du köpt din maskin från en återförsäljare, så registreras din garanti av återförsäljaren och du erhåller garanti per e-post eller som utskrift. Har du köpt din maskin hos oss, skickas garantibevis till dig per e-post. Tänk på att spara din orderbekräftelse, då denna fungerar som ett kvitto på köpet tillsammans med ditt garantibevis.
Vi önskar dig välkommen som användare av din Janome, Baby Lock eller elna symaskin!
Vi är glada för att du valde vår produkt. Vi önskar att du ska bli nöjd med din maskin, som är utvecklad och producerad efter våra höga kvalitetskrav.
Innan du använder maskinen
Innan du använder maskinen, vill vi att du noggrant läser igenom anvisningar i instruktionsboken.
Hitta svar och instruktioner
Gör det till en vana att ha instruktionsboken i närheten av din symaskin för att användas vid behov. Din lokala återförsäljare är certifierad för att hjälpa dig. Anmäl dig till lokala och nationella kurser. Du får större glädje av din maskin, ju mer erfarenhet du skaffar dig.
5 års utvidgad garanti*
För att få 5 års utvidgad garanti*, måste maskinen vara köpt hos en av våra registrerade återförsäljare i Skandinavien, eller hos oss här i webbshoppen. Du måste kunna uppvisa daterat inköpskvitto med butikstämpel/orderbekräftelse och maskinen ska vara registrerad hos oss. Den utvidgade garantin* gäller från inköpsdatum, ej registreringsdatum.
Garantin* gäller
Alla fel som beror på fabrikationsfel. Du ansvarar för att informera inköpsstället omgående om du upptäcker ett fabrikationsfel. En symaskin kräver regelbunden service/underhåll såsom rengöring, justeringar, eventuell smörjning. Detta täcker ej garantin. Förbrukningsartiklar som nålar, remmar, glödlampor, spolhus, stygnplåt m.m. täcks ej av garantin. Yttre påverkan, fall eller felanvändning täcks ej av garantin. Eventuella fel som orsakats av andra än våra auktoriserade reparatörer täcks ej av garantin. Garantin gäller endast vid hushållsanvändning.
Fel på maskinen
Även om vi har gjort allt för att din maskin ska vara felfri, kan det hända att du behöver teknisk hjälp. Du ska alltid först kontakta inköpsstället. Om du har köpt din symaskin hos oss, eller om du av någon anledning inte kan kontakta butiken, ska du kontakta Scandinavian Home Products Sweden AB via kontaktformuläret nedan. Vi kommer sedan att be dig bifoga kopia på inköpskvittot och serienumret på maskinen (präglat på baksidan av maskinen). Uppstår ett fel i garantiperioden och felet beror på fabrikationsfel, täcks kostnaden av garantin. Vi ersätter ej kostnader i samband med resa, förlorad arbetsinkomst eller tyger som blivit förstörda.
*Garantin är ett tillägg till svensk rätt enligt Konsumentköplagen.